Toerusten en Uitzenden Dag 26 Het evangelie is de kracht van God voor iedereen die gelooft!

dag 26Dag 26 Het evangelie is de kracht van God voor iedereen die gelooft!

 Een paar jaar geleden, voelde ik dat de Heer me uitdaagde om de straat op te gaan en het Evangelie met een vreemde te delen. Ik had dat nog nooit echt gedaan en ik was bang. Wat zouden deze mensen van me gaan denken? Wat als ze me afwijzen?

Absoluut overtuigd dat ik niet langer wilde dat mijn leven door angst werd beheerst, vroeg ik een vriend om met mij mee te gaan. Dat hielp om mijn angst te overwinnen en hield me verantwoordelijk voor wat ik wilde doen!

We gingen naar een bekende hotspot in de stad en gingen op zoek naar mensen. Precies toen de eerste persoon uit een gebouw naar ons toe kwam, voelde ik een scherpe pijn in mijn rechtervoet. Ik had verhalen gehoord over hoe God soms de ziekte of pijn van mensen aan ons openbaart door een gevoel van pijn in een deel van ons lichaam, en daarom voelde ik me bemoedigd. Meteen en zonder mijn verstand te veel tijd te geven om na te denken, vroeg ik de man: “Hé, dit klinkt misschien heel vreemd voor je, maar heb je toevallig pijn in je rechtervoet?”  Hij keek me een beetje verward aan, maar antwoordde toen: “Eigenlijk … Ja, dat heb ik!!” Ik bad toen voor hem en de pijn verliet zijn voet volledig.

Hierdoor leerde God me dat het voor Hem niet van belang is of iemand een evangelist is of niet; het evangelie is de kracht van God voor iedereen die gelooft! Je hoeft je niet gekwalificeerd te voelen om uit te gaan en van mensen te houden. Het doel kan niet zijn “Heb ik het beste getuigenis?” Maar het zou moeten zijn: “Vond de persoon die ik ontmoette zich door God geliefd?” Of je het evangelie nu elke dag predikt of dat je dat nog nooit eerder hebt gedaan, één ding verandert nooit. God zal zijn evangelie altijd met kracht ondersteunen! Dat is Gods werk – daar hoeft u zich geen zorgen over te maken. Alles wat Hij van ons verwacht is om in te stappen, naar Zijn stem te luisteren en dan te gehoorzamen! Dus waarom neem je vandaag geen vriend mee, bid samen, en ga dan zijn liefde delen met mensen!

Voor het Equip en Send Team,

Matthias Kaufmann

Een gedachte over “Toerusten en Uitzenden Dag 26 Het evangelie is de kracht van God voor iedereen die gelooft!

  1. Pingback: Toerusten en Uitzenden Dag 26 Het evangelie is de kracht van God voor iedereen die gelooft! – Opfrisser

Plaats een reactie